Rezumat
Festivalul Internațional de Psihanaliză și Film, Iași
Ediția a V-a, 12-14 aprilie 2024, Ateneul Național Iași
I’M OK WITH YOUR LAST WISH (România, 2022)
Proiecție în prezența regizoarei
Regia: Catrinel Dănăiață, scenariul: Alexandru Molico, producător: Anca Puiu, 16 min. – AP-12
Cu: Tudor Aaron Istodor, Gabriela Iliescu, Adrian Nicolae, Bianca Cuculici, Sorin Flutur, Ileana Puiu
Paul, un tânăr care vine pe litoral în căutarea unui weekend de distracție, o ia pe un drum secundar, care îl conduce într-un loc retras, unde se lasă ghidat, atras și sedus de o femeie misterioasă și intră într-un univers fantastic. Un univers în care binele și răul sunt greu de distins, un univers în care Paul trăiește o aventură dincolo de timp și spațiu, care îl va marca pentru totdeauna.
LEGO (România, 2024)
Regia, scenariul: Cristian Vasilescu, producător: Cristina Iordache, 19 min. – AG
Cu: George Constantinescu, Gabriela Marin, Darius-Mansour Stroe
Proiecție în premieră absolută
Zile diferite, dar toate identice. Povestea maturizării unui copil prins între orgoliile părinților.
DREAM SEQUENCES – A Journey into the Oneiric Cinema (compilație), selecție: Radu Rădescu, 31 min., AP-12
„Nu-mi amintesc aproape niciodată visele. Dar ideea visului și felul în care funcționează visele mă fascinează. Visul este o poveste, cu structura unei povești. Păstrez mai mult senzația viselor. Prefer să combin suprafața unei povești simple cu senzația unui vis, cu abstracția posibilă într-un vis.” Afirmația aparține regizorului David Lynch, ale cărui filme sunt cunoscute pentru elementele lor de suprarealism, cu secvențe de vis sau de coșmar, cu imagini stranii și elemente distincte de noir și neo-noir. Dar cum fucționează geneza viselor în cinema, dacă Hollywoodul a fost numit și uzina de vise? Rămâne de văzut. O reverență adusă tușelor oniricului în cinematografia alb-negru.
Psihanalizate de Ilinca Bălaș, Oana Scutelnicu, Ștefan Feldmann și cine-interpretate de Irina-Margareta Nistor